The Hunger Games

Okay, nu är det gjort. Och jag ångrar mig inte. Även fast det finns lite delar i filmen som saknades.
Men men, böckerna är alltid bättre än filmerna.
Men, fortfarande. En film jag kommer kunna se om och om igen.

Och älskade även att Jennifer Lawrence var Katniss Everdeen.

Huvudstaden var underbar och Effie var ju för härlig - även fast jag inte riktigt gillade henne så mycket i första boken.
Även Haymitch gillade jag, mycket mer än vad jag gör i böckerna. Han gjorde nästan ett intryck till mig och jag gillade honom helt enkelt.


Fanns en nackdel för filmen: Det gick först segt i början och sedan alldeles för fort.

Betyg: 4,5 / 5

SPOILERS
En sak fattar jag inte, varför ska denna film vara från 11 år? Den skrämde skiten ur mig och en massa andra under bion, fast nära slutet när det bara är 3 deltagare kvar.

Jag till min kompis Jenni "Hoppar den där saken ut ur buskarna skriker jag!"
Ungefär 3 sek senare när soundtracken blir lugnare - det där konstiga monstret hoppar ut mot Peeta och Katniss och jag (& en massa andra skriker till som bara den).


"Happy Hunger Games..."
".. And may the odds be ever in your favor!”
- Effie Trinket



Kommentarer
Postat av: Andrea

Hela biosalongen här när mutanten hoppade ut: 'AHHHHHHHHH'.



Eller så var det bara jag. Tehehe c: Filmen var asbra<3 Fast jag är besviken på bina - enligt mi är de kanske 5 cm långa, och asfeta (och sjukt äckliga). Dom i filmen såg ju bara ut som flygande myror -.-'

2012-03-25 @ 22:23:45
URL: http://www.lookavampire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0