Text från skrivkurs


Flickan satt ensam på berget i Stenvik. Hon såg på vågorna som slog i berget. Fötterna hade hon i det kalla vattnet medan tårarna rann nerför kinderna. Hon borde ha gått hem för länge sedan, men hon ville hellre sitta ensam ett tag till. Bara fundera och se över vattnet som såg ut att aldrig ta slut vid horisonten. 
  Hon visste vad som väntade henne hemma i den lilla stugan. Hon drog upp fötterna ur det kalla vattnet och satte sig i fosterställning. Hon la armarna om sina kalla ben och började darra smått. Flera ljud hördes omkring henne och hon ryckte till åt vartenda ett av dem.

Hon hade suttit vid berget när andra ljud hördes. Röster? Steg?
Hon var osäker, men fortsatte att lyssna noga. Hon började bli säker på vad hon hörde och flög upp på fötter. Hade någon hittat hennes gömställe?
Hon skyndade sig snabbt till några buskar och la händerna för munnen. Dem isblåa ögonen såg mot platsen hon suttit på alldeles nyss och två skuggor uppenbarade sig. Hennes föräldrar...


---------------------------
Well, vad tyckte ni?
Jag blev ändå nöjd för att ha skrivit en kort liten historia, nästan som en novell.

Vi hade fått i uppgift att gestalta tre känslor, kan ni gissa vilka känslor jag fått?
Kan säga att den tredje är det blandade känslor av dem tre jag fick.

Gissa på, jag kommer skriva det rätta svaret i ett annat inlägg.

Copyright på all text som skrivs i kategorin "Mina texter". Ser jag om någon stulit texter blir det polisanmälan.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Sorg, rädsla och... Ensamhet? c:



Den var btw asbra! :D <3

2012-03-25 @ 22:26:21
URL: http://www.lookavampire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0