Observatoriet

Ha jag kunde stava till det! Fast det visste jag redan igår, när jag stavade det utan papper eller ordet framför mig.

I alla fall, igår, kvart i åtta besökte jag, mamma och hennes sambo observatoriet i närheten av Katedralskolan.
Och må säga, det var coolt. Man fick först se Venus, och sedan Mars. Och blev nog lyckligast när man fick se Mars. Hallå, jag menar Mars är coolaste planeten (Efter Jupiter) och jag har skrivit en hel uppsats om den förut i fyran eller trean. Älskar den röda planeten.

I alla fall, bilder:


Vi kikar på Venus

Vi kikar på Mars

Tellus, Ekvatornen osv.


Som sagt, väldigt intressant!

Har i alla fall nyss kommit hem ifrån en skrivkurs på Biblioteket i närheten utav mig. Det var lite nervöst och blygt, som vanligt, men så sjukt kul att få komma ifrån hemmet och träffa andra med samma intressen. Och skrivläraren vi hade var lite rolig.

Nu ska jag ta det lugnt, lyssna lite på musik och packa skolväskan så att jag har det gjort.
Har tre jobbiga saker imorgon:
* Joggning i en bana som är minst 1 km lång
* Prov i matematik - det e kanske inte så jobbigt då..
* Prov i Biologi

Så vi hörs senare!
God natt på er och ha en bra fortsatt kväll.

Kommentarer
Postat av: madde

Lycka till:-) kram

2012-03-21 @ 21:07:58
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Andrea

WHAAAAT??? JAG. VILL. OCKSÅ. TILL. ETT. OBSERVATORIUM!! :O AVUNDSJUK



Hoppas det gick bra på provet och det andra ^^ <3

2012-03-25 @ 22:28:49
URL: http://www.lookavampire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0