Nattfåk av Johan Theorin

Nu har jag läst ut Nattfåk och jag kunde inte lägga ifrån mig boken. Och under tiden jag läste satt jag och kommenterade för mig själv om boken - vad jag kommenterade kommer jag inte avslöja.


Boken var spännande och lite smått svår att fatta.
Man blir lite förvirrad av alla namn och olika familjer som dyker upp (Så vitt jag vet var det huvudpersonen Joakim Wenstin, Tilda Davidsson, Gerlof Davidsson, Henrik Larsson och sedan syskonen Tommy & Fred). Men även Joakims fru Katrine hade en stor roll i boken, och även hennes mor om hur hon hade det under 1960 talet.

Men jag gillar att Johan Theorin kan hoppa mellan tiderna och ändå få det att passa bra i boken. Informationen han skriver i dåtiden har en stor roll vad som händer i nutiden och man vill bara få reda på vem som mördade vem, och om nattfåken hade med morden att göra osv.

Boken får 5/5 av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0