Konnichiwa! Genki desu ka?

Konnichiwa.
Okay, ni förstod säkert inte rubriken, i alla fall inte frågan - betyder Hur mår du?
På japanska, hehe..

Jag sa till mamma för ca. en halvtimma sen att jag skulle börja prata på Japanska, som t.ex när jag ska säga ja säger jag "Hai", och nej "iie", och typ säga godmorgon på japanska osv.
Och mamma sa något som fick mig att bli väldigt glad. Kan ni gissa vad?
iie?
Okay, hon sa "Jag borde skicka dig till min kompis i Tokyo, om hon bor kvar."
Haha det gjorde min dag. Skulle vara underbart att bo där ett litet tag, lära sig flytande japanska och dessutom få japanska vänner. Underbart!

Ska snart dra iväg till min brorsa och hans flickvän, för att fira henne.
Så jag hoppas på att det blir kul, får dessutom träffa min "bästa vän" då - deras hund Attilo.



Bjuder på en otrolig dålig bild på deras hund - fotad med mobilen.


Kommentarer
Postat av: sophie

tack så jätte mycket :)

kram

2011-11-20 @ 12:39:24
URL: http://sophiecoper.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0